Iepakojuma dizaina pamati
Iepakojuma dizainēšana ir estētiski pievilcīgu un praktisku iepakojumu radīšanas process produktam. Trīs galvenie iepakojuma dizaina elementi ir krāsas, vizuālie materiāli un tipogrāfija.
Krāsām ir liela psiholoģiska ietekme, un tās var pievērst uzmanību jūsu produktam. Ir zināms, ka krāsas ir vissvarīgākā iepakojuma sastāvdaļa, jo tās neapzināti atspoguļo zīmola identitāti. Spilgtu, neierastu krāsu izmantošana var būt ļoti veiksmīga, jo tās ir pirmie elementi, ko patērētājs uztver, turklāt tās var būt redzamas arī no lielāka attāluma.
Vizuālo elementu pievienošana dizainam var ne tikai radīt produktam lielāku grafisko pievilcību, bet arī var palīdzēt nodot patērētājam smalkus ziņojumus, kas var veicināt emocionālas vai iedvesmojošas sajūtas, kuru mērķis ir mudināt viņus veikt pirkumu. Uzņēmuma logotips ir galvenais grafiskais elements, kas pievērš uzmanību zīmolam, tomēr iespējams izmantot arī citus elementus, kas stiprina zīmola identitāti. Vien svarīgi ir paturēt prātā mērķauditoriju, lai iekļautu tādus vizuālos un grafiskos elementus, kas viņiem varētu patikt.
Māksla sakārtot burtus salasāmā un lasītājam pievilcīgā veidā ir ļoti svarīgs elements iepakojuma dizaina izveidē. Pareizais fonts var palīdzēt stiprināt zīmola identitāti un saglabāt līdzsvaru starp teksta un vizuālajiem elementiem uz iepakojuma.
Šie trīs elementi palīdz patērētājiem viegli saistīties ar zīmolu un tie parasti ir labi atsaucami atmiņā.
Iepakojuma dizians strādā arī mārketinga labā, jo tas ietver ne tikai vizuāli pievilcīgu formātu, bet arī ietver produkta vai pakalpojuma unikālos pārdošanas punktus un zīmola identitāti. Mārketinga nozīme iepakojuma dizainā nereti ir ignorēts fakts, taču ļoti svarīga diziana daļa.
Kā teicis Stīvs Džobs: “Iepakojums var būt teātris, tas var radīt stāstu."